Thursday, July 14, 2011

tidak pasti


entry for today..tentang hati yang tidak pasti
tidak pasti mengapa ia tidak datang secara natural..cehh..kenapa sayang itu tidak hadir secara semulajadi..bukan paksaan..hati bukan terpaksa untuk menerima cinta hati seseorang.
tidak sanggup menolak kerana tidak mahu mengguris hati seseorang
tetapi bila sudah menerima hati mula belajar untuk sayang
perasaan itu wujud..tetapi wujud secara biasa bukan luar biasa..
ramai bertanya tentang perasaan aku terhadap dia..yeah demi allah aku sudah menerima perpisahan kami and kami berkawan seperti biasa..and aku tidak pernah berharap apa2 darinya..

berbalik kepada cerita tentang hati yang tidak pasti..
aku banyak lukakan hati orang yang pernah menyanyangi aku,..tapi aku tak mampu membalasnya..kerana aku tidak pasti tentang hati ini..aku rasa yang aku hanya berpura-pura mengatakan I LOVE YOU..aku tidak pasti samada itu ikhlas ataupun sebaliknya..
aku terasa ingin disayangi oleh insan yang sanggup menerima apa saja kekurangan ku apa saja kelemahan aku..apa saja tingkah laku ku..ya aku sedar aku kasar sering melontar kan kata2 yang kurang sopan sering marah2..bodoh babi shit fuck etc semua sudah biasa dilontarkan..apakah ini semua terjadi disebabkan kisah lama?kisah lama yang ditinggal kekasih yang tak menghargai aku?bukan niat aku untuk membalasa..tapi memang aku tak boleh nak isi hati ini dengan kehadiran hati baru..hati masih kosong..

hati aku masih tidak pasti..adakan cinta sejati itu akan wujud dalam hati?adakah hati yang baru ini yang akan mengisi kekosongan hati ini adalah cinta sebenar?adakah hati yang seterusnya cuma mahu ambil kesempatan terhadap diriku?atau adakah hati akan datang menagih cinta ku semata mata ingin melepaskan nafsu seorang lelaku durjana yang tidak tahu erti betapa berharga maruah seorang wanita?adakah....itu menjadi persoalan..ye..memang benar aku tidak perlu memikirnya sekarang..tapi..apa yang telah and akan terjadi semua ketentuan Allah..aku tak sanggup lagi diriku diluka..cukup dengan kisah lama yang menjadi titik hitam dalam memori kehidupanku..aku tak sanggup menangis kerana melepaskan hati dia pergi..aku tak mahu lagi menangis..aku tak mahu kecewa dan dikecewakan..

hati tidak pasti..aku buat semua ni..kerana tidak mahu hati lain terus dilukai..yes my heart is not for you..my love is not for you..for who?i don't know..keputusan aku bukanla untuk mempermainkan hati yang hadir dalam hidup aku walaupun sekejap..tapi aku tak sanggup terus melukai..biarla awal aku mengundur diri..kerana aku tak sanggup menyakiti dan aku taknak disakiti..biar aku begini..keseorangan ditemani sepi..mungkin satu hari sepi itukan hilang dan diriku akan ditemani memori baru...end of story.. =,,[

No comments:

Post a Comment