Thursday, August 4, 2011

diet di bulan puasa

entry for today..dah bulan ramadhan ni mestila ramai yang ambil kesempetan untuk mendietkan diri sendiri..termasuk juga aku..aku rasa diri aku macam gemuk gila..aku takut jadi GEMUK dan PENDEK.itu benda yang paling menakutkan..taknak!so sempena bulan ramadhan yang mulia ni..marila kita sama2 menurunkan berat badan..

for sahur..


campbell's mushroom chicken with croutons + 2 slice bread  + mineral water
or 
campbell's chicken pasta soup + mineral water
or
2 kurma + susu
or 
mineral water only..=]
or
ta payah bangun sahur

for berbuka: 
yang ni payah..kalau pergi bazar..memang rambang mata kau2 la punya..nampak tu nak beli nampak ni nak beli.tapi kalau tekak teringin belila apa yang korang teringin..kalau aku la..setakat 3 hari aku dah buka ni aku makan

hari first kueteaw + telur mata + paru rendang+ jus epal
second day = sate perut and paru rendang + yong taufu + spritzer
third day= meehon+ ayam goreng+ taufufa+ horlicks

haaa...banyak kan aku makan..petang ni merancang nk beli yongtaufu..haa..makan boleh..tapi  kurangkan kuantitinya..baru la senang nak solat magrib..takdelah mengantuk..ops..kurma lupa la..aku jarang makan kuram sbb jauh dari parents..kalau kat rumah kurma mesti wajib..huuu..rindu nak buka kat rumah! rindu mee kuah mak..

seelok eloknya makan buah2 masa buka..nanti senang nak berak!haha..


kalau taknak..belila jus buah..yang dalam kotak tuhh..


diet makanan je tak boleh gak kalu tak excercise..petang2 tu sebelum buka pergila jalan2 kat kawasan perumahan ke, berasikal ke,petang2..riadah dengan kawan2..aku kalau kat sini..suka naik turun tangga..merayap pergi bilik kawan2..okay dah zuhur..nk solat and siap pergi kelas! endo off

No comments:

Post a Comment