Friday, August 5, 2011

biskut raya

entry for today..baru 5 hari puasa dah nak buka cerita pasal biskut raya..sebenarnya aku tengok catalog giant tadi..haha..tebal kot catalog dia..dari bahan basah sampai bahan kering.dari barang dapur sampai barang kereta..haa..macam2..tapi yang menggugat keimanan perut aku adalah bila terlihat biskut raya..mulala berangan macam2..hari raya first la..before raya la..ape lah..haa..

rindu kat emak tetiba sebabnya kalau nak raya mesti kami anak beranak sibuk buat biskut raya..aku la yang paling sibuk gilaaaa..haha..kalau mak aku biskut wajib dia mesti biskut makmur and biskut kacang,yang tu mesti dia nak buat..yang membakarnya akak aku tak akak,adiknya..haa..benda paling penat adalah menunggu biskut tu cepat masak..
biskut makmur..

biskut kacang..paling lambat habis..kadang2 my mom buat byk sangat

biskut cornflakes!senang gila..selalu my mom bagi aku buat sendiri..kalau nak sedap letak coklat..peh!


kalau beraya kat rumah orang aku jarang makan kuih2 yang tak ada coklat..so kalau ade biskut cornflakes satu balang pun aku boleh habiskan tau..haha..biskut yang ada coklat is my favorite..lagi lagi..

this is chocolate marble..wow..letak dalam aisbox..bila makan..em..memang best~

biskut oat chocolate..yummy..
lupa pulak..my dad punya favorite is tart nenas gulung..kalau tengok dia makan biskut raya mesti tart yang dia akan cuba..so kalau my mom rajin..we all buat la tart gulung untuk my dad..



family aku tak kisah sangat kalau ada almond london or tak time raya..haha..aku pun bukan suka sangat makan almond london even ada coklat..maybe tak sesedap coklat marble kot..


alamak.tetiba je famous amos keluar dari kotak otak aku..cookies dia sedap gila and rangup..wehh..sedap..buat sendiri tak pandai lagi..kene belajar ni buat cookies..nak mcam famous amos..bole?

okayla..story macam ni buat nafsu aku bergelodak wehh..lapar dah menggila ni..pagi tadi tidur mati..orang kejut pun tak sedar.haa..bagus..so tak sahur..but tak kisah sgt sbb malam semalam sambil buat assignment sambil makan..so end off

No comments:

Post a Comment