Saturday, April 16, 2011

Teringat al-kisah




Jari dikeyboard my baby..(sepatutnya buka buku)..maafla buku..not in mood to studynow..sambil dengar good charlotte mendendangkan lagu..sambil menghembus cendol..peh!mantap..suasana study week mmg sunyila.even macam ramai tak balik.but still sunyi..time melayan stim kat hidung teringat mak ayah kat rumah.sedangapakah mereka..call la mak..rindu mak..macam2 mak i cerita.abes minit hot ticket.tot tet tot tet..
memula cita pasal amir..demam plak dia.kesiannye si panda demam ye.. dia dah pandaipanjat2..still manja dengan mak.. he's so cute.. dia main2 mainan bila tengok mak tak ada.. merangkak and cari.. sampai ke toilet carinya..hehe.. naufal plak jadi bodyguard mak.kalu mak cakap jangan kasi arif masuk toilet nanti dia jadi jaga depan toilet.. mama naufal tunggu hari nak bersalin.. naufal dapat adik baru!yeay.. then macam biasala.. cerita pasal adik2.. hahah.. rindu kat mak dengan ayah..!mak pesan suruhpergi klinik.biasala mood demam.stress..tonsel..ok mak!


TABIKA KEMAS PLENTONG
lepas kol mak kesayangan lihatla segala potret2 time sekola tadika.sekola rendah,menengahsampaila uitm di hatiku.. bila teringat al kisah waktu sekolah dulu mesti senyum sorang2.. dulu mmg tak pernah berpisah dengan mak sampai sekola tadika pun mak sendiri yang jadi cikgu.. banyak juga la kisah kat sekolah tabika kemas plentong tu..suka time makan..lepas baca doa makan mesti cakap "jemput makan cikgu!jemput makan kawan2! " haa.tu yang best tu.. makan dulu gune mangkuk comel je.. kaler oren and cawan kaler merah tompok putih..tak tahula still ada lagi tak cawan tu. lepas tu mak dulu garang tau kat sekolah.hihi. sebelum start belajar mesti cikgu check seluar budak laki..hahah..pakai spender ke tak..cikgu tak suka anak murid dia tak pakai seluar dalam.jeng2..nanti cikgu cubit.. then ada kawan kencing dalam seluarla.. tanak datang sekolah..masuk sekola nangis2..lepas tu kan ada sorang budak tuh.kawan dia usik dia.

budak kene kacau : BODOH LAH KAU NI!
pengacau : CIKGU DIA CAKAP BODOH!!!


haaa..amek bawang putih kene kat mulut aku..hahah..mak korang pun mesti mcm tu kan..kalau anak2 cakap benda bukan nanti mak bagi lada.haha.padan muka

SK PERMAS JAYA 1..

Bila naik darjah satu mak still jadi cikgu lagi..haa.aku sekolah kat permas jaya. darjah satu masuk kelas 1 intan.kelas ke-4 ta silap.. masuk sekolah je nangis.. TANAK SEKOLAH!NAK MAK!. mmg banyak peel aku time darjah satu..sampai ada kes yang memalukan.tak bole cita..kontroversi kot.biarlah aku sorang je yang tahu.. time darjah satu aku dah pandai lari dari sekolah.. balik sendiri. jalan sorang2 lintas jalan selamba gila.. sampai rumah mak tak ada.. bukak pintu dapur..pastukan.. pakcik aku baru balik dari meniaga..cepat2 sembunyi bawah tilam..konon2 selamatla.. KANTOI!. habisla.. ayah balik nanti habis aku.. mmg betul la..pas magrib tu aku mmg ready dah tunggu ayah balik.. ayah balik mak report begegar rumah tu.. aku pon langkah seribula..lari keluar.bapak aku kejar..ada scene kejar mengejar.scene tarik2 rambut.bapak aku gangster..jangan main2..kene ROTAN! melalak aku.. habis berbilai2 haa.. tangan kaki luka.. besok pergi sekolah sedih je..=( time tuh cakapla AYAH JAHAT!. tapi ayah sebenarnya baik..ayah sayangkan anaknya.. malam tu ayah sapu ubat.. kasih seorang ayah kepada anaknya =,)
darjah satu periksa dapat num 1 darjah 2 masuk kelas 1st..ceh bangga..jadi pengawas tau.haa,jangan main2..masa tu cikgu yang jadi guru kelas..cikgu zaiton.muka bengis je.aja math..pastu memang ingat sampai sekarang PUAN ROHANA..cikgu BI.haha..aim je aku.2 tahun pulak tu belajar dengan dia..mmg buku aku dia akan tulis 'HANDWRITING'.. apa masalah dengan tulisan aku pun aku tak tau.haha. tapi memang dia attack aku jela. darjah 3 jadi pengawas lagi.cikgu aku time tuh PUAN FADZILAH FADZIL.ingat lagi. body cutting baik punya macam kerengga dia suka pakai kebaya.hehe. ajar BM 2 tahun gak darjah 3 and 4. tak banyak sangat kenagan..and malas nak mention.haha..tapi still mencari sahabat lama nuruddin, amaluddin izzat fauzi fazira ramai lagi.tapi tak ingat nama diaorang..=)

SK KOPOK..
lepas darjah 4..terus pindah pasir gudang..sebab rumah kat plentong kene roboh..jahat gila.sampai sekarang terbiar je.. pindah la kat taman scientex.haha masa tuh tak perasan pun rumah aku rupanya belakang politeknik JB. nama sekolah baru ak SK.KOPOK. aku masuk sana mmg perangai macam jantan. asyik gadoh je.. budak2 suka sakat aku..jahat.shahrul helmi dengan adham.mmg hantu r budak 2 ekor tuh..keje nak menyakat je.. aku pergi sekolah dulu naik basikal je.haha..tak jauh pun.. time sekolah dulu aku aktif main handball.2tahun dgn handball.wakil negeri.pergi terengganu.seronok.dapat kenal dengan kawan2 baru macam babat, wawa, tompel, idah,ika ramai lagi..lupa.maklumla dah umo 20 nak ingt kenangn 8 tahun lalu mmg tak bole la.hehe..cikgu anam..coach pie.nama2 besar selalu amek kat rumah untuk datang training..best la kenagan semua tu..cikgu anam hadiahkan boot dia kat aku..cikgu pie pon,hehe,,terima kasihh =)


SMKPG1..
form 1 sampai form 5 belajar.. tengah tahun time form 1 ade budak baru masuk namanya norwanne normadhi and until now she is my best friend.my soul mate. kawan2 yang kenal haha semestinya budak kelas akula..budak lain tak kenal sangat sebab aku kat sekolah pun tak begaul sangat..asyik bekepit dengan wanne jela.form 1 sampi 3 amik bahasa arab,,kire 9 subjek la.dengan sekolah agama punye arab sekolah menengah lagi..haha..mmg bahase arab aku teruk kot c..cacat je result pmr aku. then still terus menjadi pelajar setia smkpg1. masuk kelas sains account.hehe..best.budak laki kelas aku mase tu 3 orang je.. fuad, ziza and hanafie.. tapi ziza dah arwah.. ZIZA AMIRUL SYAFIQ..terkejut dapat berita tu.semoga roh nya dicucuri rahmat.amin..
KENAGAN..emm ada2..haha.aku kawan dengan olah..haa..mase tu aku form 4.ceh kitaorang kenal mase tuh kan dia kat bilik SRT dok buat keje..dia hye..aku jalan belakang dia selamba hye.padahal mase tu dia tengah duk wat keje..dia terus kejar aku tanye sape nama.haha..start tu kitaorang kawan.paling ta bole blah kawan dia dengki aku anta surat cinta.hahah..mmg hot story la.haha..kitaorang kawan sethun je..pastu abes sekolah lost contact.malas amek port.haha.cerita zaman sekolah dulu.. time form 5 selalu balik umah lambat sebab teman cik wanne dating kat pusat bandar.hahah.time tula aku jadi pinggan.takpe janji makan balik dia belanja.haha. mcm2 kenangan. rindu kasut converse old skool aku.haha..sampai berjahit2 taw..pastu wat jahit mata lalat kat kat kasut..cantik.sampai ade orang suruh aku buat.hahah.dapatla 10 ringgit sepasang.haha..takde keje.kate pun sekolah..


sekian..malas nak cita banyak2..patutnye time ne dok excercise buat esei ke hafal ke ape ke.haha..nila bahana internet..tak dapat nak masuk picture sbb line gila vavi lembab..grr




No comments:

Post a Comment